פרסים

קבלת פרס החינוך לשנת תשע"ח

קבלת פרס החינוך לשנת תשע"ח 

ישיבת אמי"ת חברותא (ע"ש ביננפלד) בכפר בתיה, רעננה, היא זוכת פרס החינוך הדתי לשנת תשע"ח, כך פרסם משרד החינוך, וזאת בשל הישגים חינוכיים משמעותיים.

פרס החינוך הדתי

את ההודעה על הזכייה קיבל מנהל הישיבה, הרב אבינועם אלמגור מראש מנהל החמ"ד, הרב ד"ר אברהם ליפשיץ.

הישיבה זכתה בפרס על השקעה והתמדה, עשייה יצירתית ושליחות חינוכית גדולה, המהווה דוגמה ומקור השראה למוסדות חינוך. 

ישיבת אמי"ת חברותא היא ישיבה ייחודית המעניקה הזדמנות לתלמידים שמסיבות שונות לא מצאו את מקומם במוסדות החינוך הרגילים . על ידי מתן ביטוי לאינטליגנציות נוספות לבד מאלו שבאות לידי ביטוי בבית הספר הרגיל והתמחות במגמות ייחודיות, תלמידי הישיבה מגלים בעצמם כישרונות מיוחדים שלא ידעו שיש בהם, ובעזרת האמון הבלתי מתפשר של הצוות החינוכי – מוציאים אותם מהכח אל הפועל .

תלמידי מגמת הסיירות כובשים את שביל ישראל ב 50 יום רצופים של מסע ללא סלולרי, תלמידי מגמת המוזיקה מפיקים קונצרטים שנתיים ויצירות מוזיקליות מקוריות, תלמידי מגמת הרכיבה הופכים למדריכי רכיבה טיפולית, ועוד.

תלמידי הישיבה מתנדבים במסגרת הקהילה דרך קבע, בסיוע לנזקקים ולחלשים.  על אף שתעודת בגרות איננה חובה בישיבה- אחוזי הזכאות לבגרות מפתיעים. בוגרי הישיבה משתלבים בכל תחומי החברה במדינה- בצבא, ביצירה ובאקדמיה.

פרס החינוךראש הישיבה , הרב אבינעם אלמגור, מדגיש כי בית החינוך מהווה דוגמא  למחויבות של צוות ביה"ס להעצמת כל תלמיד על ידי חינוך לערכים והעצמה אישית: "המוטו החינוכי המוביל את הישיבה הוא "הדבר החשוב ביותר הוא לעשות טובה למישהו", והוא חלק מתהליך הבניה וההעצמה האישית והחברתית של התלמידים בישיבה".

אלמגור ביקש  להודות לשותפים לדרך, רשת אמי"ת והמנהל לחינוך התיישבותי. 

ד"ר אמנון אלדר , מנכ"ל רשת אמי"ת בירך את הישיבה על ההישג המשמעותי ועל קבלת פרס החינוך הדתי: " אנו גאים בעשייה החינוכית המשמעותית הנעשית בישיבה. משאבים רבים מושקעים במיצוי יכולותיו האישיות והלימודיות של כל תלמיד  ,והם  מניבים פרי, הצלחתם של התלמידים והאמון שנותנים ההורים בבית החינוך ."

 
 
תחרות עיצוב כרזות בסימן 50 שנה לשחרור ירושלים

ינאי חדד ואור כהן תלמידי אמי"ת חברותא כפר בתיה ברעננה זכה בציון לשבח בתחרות עיצוב כרזות בסימן 50 שנה לשחרור ירושלים 

במסגרת שנת ירושלים במערכת החינוך יזם המנהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער תחרות ארצית לעיצוב כרזות בסימן 50 שנה לשחרור ירושלים. המטרה: "ליצור חיבור רגשי של התלמידים לעיר ולסמליה ולאפשר להם לבטא בצורה אמנותית את הפרשנות שלהם לירושלים – זו ירושלים שבלב של כל אחד מהתלמידים", מסביר ד"ר בני פישר, מנהל המנהל.
היום (ב' 12.6.2017) נבחרו בטקס חגיגי הכרזות הזוכות. במסגרת הטקס הוענק ציון לשבח לכרזה שעיצבו ינאי חדד ואור כהן מאמי"ת חברותא כפר בתיה ברעננה

ינאי חדד (י"א) ואור כהן (י"ב) מספרים: "ציירנו מנדלה בעבודת יד הכוללת שכבות של צבע המסמלים את השכבות של ירושלים לאורך הדורות. הרעיון נרקם מתוך התבוננות על ירושלים במשך 3,000 שנה, שכבה על גבי שכבה של דורות שהשאירו אחריהם חותם בתרבות באמנות בדת ואפילו במלחמות. היצירה מביעה את המורכבות והרבדים השונים של ירושלים". את תהליך עיצוב הכרזה הנחתה המורה לאה חביב.

שר החינוך נפתלי בנט הכריז כי שנת הלימודים הנוכחית (תשע"ז) תעמוד בסימן 50 שנה לשחרור העיר ירושלים, בירת ישראל, במטרה להגביר את הזיקה ותחושת השייכות של התלמידים לעיר ירושלים, תולדותיה ומורשתה. במסגרת זו משרד החינוך גיבש תכנית לימודית וחינוכית מורחבת המיועדת לכל שכבות הגיל וכוללת הוראת ירושלים בתחומי הדעת השונים, מערכי שיעור חדשים להפעלה בכתות וסיורים מוגברים של תלמידים בעיר ובאתריה השונים: העיר העתיקה, כנסת ישראל, בית המשפט העליון, אתרי גבורה והנצחה ועוד.

במסגרת שנת ירושלים במערכת החינוך, המנהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער יזם תחרות תלמידים ארצית לעיצוב כרזות בסימן 50 שנה לשחרור ירושלים, בה השתתפו מאות תלמידים הלומדים בכפרי נוער, פנימיות חינוכיות ובתי ספר אזוריים מכל הארץ ומכל חלקי החברה הישראלית.

"בתחרות התלמידים התבקשו להתייחס לעיר ירושלים ולהדגיש בתוכה את החיבורים, כפי שמתקיימים בירושלים – העיר שחוברה לה יחדיו. חיבורים בין אדם לאדם, בין אדם למולדתו, שפתו ואמונתו", מסבירים דוד כהן לוי, מנהלת היחידה לאומנויות במנהל שארגן את התחרות והמפקחת יעל הורוביץ שהובילה את שנת ירושלים במנהל. "סודה של ירושלים נעוץ בתפקידה כעיר מאחדת, הקדושה לשלושת הדתות וביכולתה להוות מקור של חיים משותפים, מתוך כבוד הדדי, קבלה, שלום ואחדות".

ד"ר בני פישר, מנהל המנהל לחינוך התיישבותי, פנימיית ועליית הנוער: "התחרות נועדה ליצור חיבור רגשי של התלמידים לעיר ולסמליה ולאפשר להם לבטא בצורה אמנותית את הפרשנות שלהם לירושלים – זו ירושלים שבלב של כל אחד מהתלמידים". לדבריו "במסגרות החינוך של המנהל  לומדים תלמידים 'צברים' לצד עולים חדשים מכ-50 מדינות שחלמו על ירושלים, חלקם עלו השנה וזכו לראות לראשונה את ירושלים והכותל במסגרת טיולי בית הספר לבירה".

לשלב הגמר עלו 23 כרזות ומתוכן נבחרו היום (ב', 12.6.2017) בטקס חגיגי שלושת הכרזות הזוכות:

במקום הראשון: עידו ברוקמן מכפר הנוער אשל הנשיא (ליד באשר שבע)
במקום השני: זכו שתי תלמידות, שכל אחת מהן זכתה באייפד:
אליסה סבירידובה תלמידת כפר הנוער "גלים" בכרמל, ותהילה סקורי תלמידת אולפנת להב"ה בקדומים.
בנוסף זכו בציון לשבח ינאי חדד ואור כהן תלמידי ישיבת אמי"ת חברותא כפר בתיה ברעננה.

כל 23 הכרזות שעלו לגמר מוצגים החודש בבית משרד החינוך בתל אביב.